Fruit Logistica i Berlin var en meget succesfuld messe for Bejo i år. Vi præsenterede en vifte af farverige og smagfulde asparges som blev varmt modtaget af vores gæster og pressen. Den meldugresistente rødløg Redlander blev fremhævet på standen - ligesom Purple Power, det innovative koncept samt den frøforbedrende B-Mox-behandling. Selvfølgelig var der også fokus på "Organic right from the start", Bejos økologiske program.
Erasmus: violet salatasparges
Asparges-eventen på standen tiltrak mange intresserede gæster. Maurice Deben og Günter Hugenberg gav en kort præsentation om Bejo´s aspargesprogram og den brede vifte af produkter. Maurice og Günter lancerede muligheden for at netværke samt at smage på de forskellige aspargessorter. "Vi ønsker at inspirere forbrugeren med forskellige farver og forskellige smage", forklarer Maurice. "Erasmus, for eksempel, er en salatasparges ligesom Tricolore. Takket være en meget kort tilberedningstid, passer disse sorter perfekt til moderne spisevaner".
Alle interesserede gæster havde mulighed for at smage den violette salatasparges Erasmus, den farverige Tricolore - som er den velsmagende hvide Cumulus dyrket som grøn asparges og høstet 10 cm under jorden således at den både farves hvid, violet og grøn på samme stængel - men også den hvide Cumulus, den grønne anthocyanin-fri Bacchus og Magnus i deres reneste form for at opleve de delikate smage hver for sig. Promoveringen af de farverige og smagfulde asparges blev understøttet at gode opskrifter.
Redlander, nomineret til Fruit Logistica Innovation Award
Nomineringen af den meldugresistente rødløg Redlander resulterede i en strøm af kommunikation. Reduktion i brug af pesticider gør produktionen mere bæredygtig - dette er et unikt salgsargument. Desuden er rødløget velsmagende og kan anvendes på utallige måder.
Inspirerende koncepter
Bejo inspirerer kunderne med Purple Power (mere end 40 sorter i 15 afgrøder) og innovative grønsagskoncepter som Coolwrap (kålruller), Kohrispy (glaskål-snack) og Cool Carrot Candy (gulerods-snacks). Smag, sundhed og convenience er hjørnestenene i disse grønsagskoncepter, og Fruit Logistica er en vigtig mulighed for at diskutere dette med partnere i hele fødevarekæden. Smag er en vigtig faktor og Bejo investerer i forskning i smag for videnskabeligt at kunne underbygge sorter med en bedre smag. Et eksempel på dette er guleod, ifølge Christine Jong. I Future Lab gav hun en facinerende præsentation "It´s a matter of taste". Bejo tror på at sorter med særlige smagskarakteristika er fremtiden.
Bejo mødtes med deres direkte kunder som avlere og plantetiltrækkere, men også sælgere, forarbejdningsindutrien og salgsorganisationer. Standen åbnede mulighed for at diskutere afgrøder og sorter og meget andet. De besøgende var meget overrasket over den brede vifte af sorter, som Bejo tilbyder. Vi kan konkludere at Fruit Logistica var en meget god og inspirerende event.